VolvoV60 to samochód osobowy o 5-drzwiowym nadwoziu kombi produkowany przez szwedzką markę. Auto pojawiło się na rynku w 2011 roku, rok po jego konstrukcyjnym bliźniaku – sedanie S60. V60 została zbudowana na płycie podłogowej z której korzysta również m.in. S80.
Stylistycznie auto znacznie różni się od kanciastych i przez niektórych określanych jako nudnych, starych modeli Volvo. Długi przód, i łagodna linia dachu opadająca ku dołowi w tylnej części auta przywodzi nam na myśl eleganckie coupe. O ile nadwoziu V60 do coupe daleko, o tyle styl i dynamika nie są mu obce.
Wnętrze jest charakterystyczne jak dla modeli szwedzkiej marki. Na centralnym panelu umieszczono wszystkie przyciski i pokrętła, a kierunkiem nawiewu sterujemy poprzez przyciski ułożone w kształt siedzącej persony. Przestronnie jest zarówno z przodu, jak i z tyłu, gdzie kanapa spokojnie pomieści 3 osoby i na krótkich dystansach dyskomfort nie będzie dokuczliwy. Bagażnik oferuje 430 litrów pojemności, jednak gdy złożymy II rząd siedzeń, liczba ta nieznacznie przekracza 1100 litrów. Jak przystało na Volvo, lista wyposażenia dodatkowego obfituje w systemy czynnego i biernego bezpieczeństwa i na próżne jest je wszystkie wymieniać.
W 2013 roku pojawiła się wersja hybrydowa typu Plug-in; w tym samym roku auto przeszło także facelifting. Największe zmiany dotknęły zderzaki, reflektory, atrapę chłodnicy oraz wyposażenie dodatkowe.
Paleta jednostek napędowych, zarówno przed, jak i po liftingu była bardzo bogata. Początkowo montowano silniki benzynowe wyposażone w turbosprężarkę o pojemności 1.6 (R4), 2.0 (R4), 2.5 (R5) oraz 3.0 (R6). Ich moc wahała się od 150 do 304 KM. Jeśli chodzi o turbodiesle, pod maską mogły znaleźć się silniki 4- (1.6) lub 5-cylindrowe (2.0, 2.4). ich moc wynosiła odpowiednio 115, 163 lub 215 KM.
Po liftingu, wszystkie silniki benzynowe zostały ujednolicone do 4 cylindrów. Najmniejsza 152-konna jednostka ma 1,5 litra pojemności. Drugi silnik zasilany benzyną, ma 2 litry pojemności i generuje 152, 190, 245 lub 306 KM. Topowa odmiana Polestar rozwija aż 367 KM. Szokujący jest fakt, że taka moc została uzyskana z zaledwie 2 litrów. Przyspieszenie do 100 km/h w tej wersji trwa 4,7 sekundy. Z kolei diesle po liftingu zostały w dużej mierze ujednolicone do 2 litrów pojemności. Jednostka dostępna jest w 120-, 150-, 190- oraz 225-konnej wersji. Jedyny, 5-cylindrowy silnik 2.4 generuje 190 KM. Wersja hybrydowa składa się z 220-konnego motoru R5 i elektrycznej jednostki wspomagającej silnik spalinowy o mocy 68 KM. Moc układu wynosi 288 KM. Moment obrotowy, w zależności od wersji, przenoszony jest na przednią lub obie osie za pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 6- bądź 8-stopniowej przekładni Geartronic.
Rywalami Volvo V60 są m.in. BMW serii 3 Touring, Audi A4 Avant oraz Mercedes klasy C model T.