CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.423.861.60
Średnio4.294.554.081.82
Najdrożej4.784.654.952.21
Udostępnij
0
Skomentuj

Tak rozpada się 5 gwiazdek!

31 sie 16 13:32

Cisza, która następuje po olbrzymim huku uderzenia, ma w sobie coś niesamowitego. W niewiele ponad jedną dziesiątą sekundy mały SUV, za sprawą energii kinetycznej, zmienił się w zdeformowaną bryłę metalu, szkła i plastiku.

W mgnieniu oka elementy blaszane pogięły się, podłużnice i wzmocnienia uległy naporowi, śruby i mocowania zerwały się, plastiki popękały. Szczątki tego, co jeszcze przed chwilą było samochodem, walają się bezładnie porozrzucane na betonowym podłożu, a Opel Mokka stoi przekręcony o 75 stopni przed słupem imitującym drzewo.

Zobaczcie co zostaje z auta, które wjechało w drzewo.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (156)

No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~Las:
No photo ~Las Użytkownik anonimowy
11 wrz 16 00:15 użytkownik ~Las napisał
Bo stalowe zderzaki BE, rama też BE , a kontrolowana "strefa zgniotu" to obecnie "CZYSTA FIKCJA" obecnie liczy się mała waga + "pseudo ekologia" ( bo jeżeli ekologiczny silnik spala o 1,5l więcej od nie ekologicznego to gdzie rozum) i wszechstronny pla
Masz małe pojęcie o bezpieczeństwie w aucie. Ludzie giną od przeciążeń. Jak myślisz co się stanie z człowiekiem i jego organami wewnętrznymi gdy auto zatrzyma się praktycznie w miejscu przy takiej prędkości? Podpowiem - pourywają się. Jakoś auta amerykańskie z lat 50/60-tych były bardzo solidnie budowane, olbrzymie maski, ramy a ludzie ginęli przy zderzeniu. A teraz auto ma się rozpaść na kawałki i pochłonąć energię co wcale nie oznacza że ludzie przeżyją przy dowolnej prędkości. A ilość energii do rozproszenia nie rośnie liniowo w funkcji prędkości stąd taka masakra przy wyższej prędkości. Myślisz że rama czy też stalowe zderzaki uratują pasażerów? Ja obstawiam że nie.
22 wrz 16 08:36 | ocena: 97%
Liczba głosów:30
97%
3%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mako Użytkownik anonimowy
~Mako :
No photo ~Mako Użytkownik anonimowy
Miałam okazje oglądać crash testy na żywo w Lardy. W sumie widzialam rozbicie 5 samochodow od malego clio do najwiekszego espace. I to jest prawda - pomimo przygotowania sie na ogladanie zaprogramowanego zderzenia i zniszczenia samochodu, za kazdym razem pamietam te cisze jaka dzwieczala w uszach tu po zderzeniu. Cos w srodku mnie opadalo powoli i po chwili dochodzi sie do siebie. Wrazenie niesamowite i pomimo tego ze moje ogladanie bylo zwiazane z moja profesją , za kazdym razem to przezywalam. Potem Oczywiście seria badań testów i normalna praca nad wynikami, ale sam crash - to jest przeżycie. Pozdrawiam i zycze jak najmniej osobistych crash testow.
11 wrz 16 00:38 | ocena: 97%
Liczba głosów:31
97%
3%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~loek Użytkownik anonimowy
~loek :
No photo ~loek Użytkownik anonimowy
Nadwozie jest wykonane pod kątem wygody użytkownika i testów zderzeniowych, w których nigdy nie było i nie będzie zderzenia przy prędkości 80km/h w drzewo czy w ścianę, ponieważ żaden samochód osobowy niema możliwości wytracenia takiej energii by człowiek mógł to przeżyć bez większych konsekwencji zdrowotnych wtedy giną nawet pasażerowie na tylnych fotelach z powodu obrażeń wewnętrznych organy się obrywają i tyle takie są przeciążenia nagłego zatrzymania.
10 wrz 16 22:02 | ocena: 90%
Liczba głosów:79
90%
10%
| odpowiedzi: 15
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja to widziałem Użytkownik anonimowy
~ja to widziałem
No photo ~ja to widziałem Użytkownik anonimowy
do ~loek:
No photo ~loek Użytkownik anonimowy
10 wrz 16 22:02 użytkownik ~loek napisał
Nadwozie jest wykonane pod kątem wygody użytkownika i testów zderzeniowych, w których nigdy nie było i nie będzie zderzenia przy prędkości 80km/h w drzewo czy w ścianę, ponieważ żaden samochód osobowy niema możliwości wytracenia takiej energii by człowiek
Rok 1993, Kraków, ul.Grzegórzecka. W przęsło mostu kolejowego uderza z prędkością 120 km/h policyjny radiowóz-kierowca stracił panowanie. Obydwaj policjanci wychodzą bez obrażeń (nie licząc otarć skóry, czy podbitego oka). Radiwozem był samochód marki Polonez. To jest fakt, możecie sprawdzić w archiwach. Przęsło mostu nie ustąpiło nawet na milimetr, całą energię zakumulowało nadwozie Poloneza.
11 wrz 16 07:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Las Użytkownik anonimowy
~Las :
No photo ~Las Użytkownik anonimowy
Bo stalowe zderzaki BE, rama też BE , a kontrolowana "strefa zgniotu" to obecnie "CZYSTA FIKCJA" obecnie liczy się mała waga + "pseudo ekologia" ( bo jeżeli ekologiczny silnik spala o 1,5l więcej od nie ekologicznego to gdzie rozum) i wszechstronny plastyk z tzw."ograniczeniem kabinowym " - aby człowiek miał jak najmniej miejsca bo w razie wypadku "się poobija" ( tylko w razie wypadku gwałtownie kurczy się przestrzeń i te "ograniczniki " go zgniatają)!
11 wrz 16 00:15 | ocena: 88%
Liczba głosów:66
88%
12%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~laik Użytkownik anonimowy
~laik :
No photo ~laik Użytkownik anonimowy
Dodam jeszcze że tytuł jest beznadziejny. Panowie redaktorzy powinni wiedzieć że 5 gwiazdek było otrzymanych w innych warunkach. I nie można porównywać tego testu z NCAP. Prosty przykład najechanie przez TIR'a przy prędkości 50 kmh powoduje w większości poważne obrażenia lub śmierć - bo fotele oraz zagłówki nie chronią w odpowiedni sposób. Zderzenie z przodu daje większe szanse. Ale zawsze jest fajnie podnieść temperaturę mocnym tytułem.
7 wrz 16 09:48 | ocena: 61%
Liczba głosów:44
61%
39%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
~Zgred
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
do ~loek:
No photo ~loek Użytkownik anonimowy
10 wrz 16 22:02 użytkownik ~loek napisał
Nadwozie jest wykonane pod kątem wygody użytkownika i testów zderzeniowych, w których nigdy nie było i nie będzie zderzenia przy prędkości 80km/h w drzewo czy w ścianę, ponieważ żaden samochód osobowy niema możliwości wytracenia takiej energii by człowiek
Dodatkowo ten test to naciągana ustawka. Drzewo o tej średnicy przejęłoby dużo więcej energii od auta jadącegco z taką prędkością. Możliwe, że nawet by się złamało. Ten słup stoi praktycznie nieruchomi i nie ugina się nawet o milimetr. Tu wyraźnie chciano coś udowodnić i ucelowano tym "drzewem" tak aby weszło w miękkie - pustą dziurę w zasadzie między podłużnicą, a silnikiem. Żadne auto by tego nie przetrwało specjalnie lepiej. Kto widział kiedyś komorę silnika samochodu osobowego rozumie o czym mowa.
10 wrz 16 23:19 | ocena: 54%
Liczba głosów:80
46%
54%
| odpowiedzi: 11
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
~Wojtek :
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
Daje do myślenia ale niestety to prawda fizyki nie oszukasz a większość samochodów projektowana jest żeby przejść Malo miarodajne testy euro ncap
31 sie 16 20:02 | ocena: 94%
Liczba głosów:51
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sad Użytkownik anonimowy
~sad :
No photo ~sad Użytkownik anonimowy
tyle jest warte 5 gwiazdek. powinni to rozszerzyć do 10 gdzie np. volvo miałoby 8 a tak to już nic nie znaczy zwłaszcza po testach spalania vw nie ma co wierzyć w te wszystkie bajeczki
10 wrz 16 22:02 | ocena: 79%
Liczba głosów:34
79%
21%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Akrzyś. Użytkownik anonimowy
~Akrzyś. :
No photo ~Akrzyś. Użytkownik anonimowy
Widać nie warto jeździć po drzewach. Lepiej na drodze;)
1 wrz 16 20:21 | ocena: 95%
Liczba głosów:43
95%
5%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej