Jeep Renegade to mały crossover zaprojektowany przy współpracy Jeepa i Fiata. Auto zadebiutowało w 2014 roku razem ze zbliżonym technologicznie modelem Fiata – 500X.
Poza zbliżonymi wymiarami i wspólną, oba pojazdy są od siebie bardzo różne. Kanciaste nadwozie Jeep'a i charakterystyczny grill z żebrami wyraźnie nawiązuje do innych modeli terenowego charakteru marki. Jednak porównując go do innych SUV-ów, Renegade oferuje większe możliwości po opuszczeniu asfaltu.
Dostępne są bowiem 2 warianty napędu na 4 koła. Podstawowy, napędza przednią oś, a w trudniejszych warunkach, tylna oś jest dołączana elektronicznie. Drugi rodzaj napędu jest wyposażony w reduktor i pozwala zblokować obie osie. Wysokość brodzenia wynosi blisko pół metra. Wnętrze auta jest zaprojektowane w ciekawy sposób, a pasażerowie nie powinni narzekać na brak wygody podczas podróży. Bagażnik ma pojemność 351 litrów, który po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć do 870 litrów.
Paleta jednostek napędowych jest dosyć szeroka. Wśród silników benzynowych najsłabszy motor ma 1,6 litra i moc 110 KM. Doładowane jednostki 1.4 rozwijają 140 lub 170 KM. Jeśli chodzi o diesle to dostępne są silniki o pojemności 1,6 lub 2 litry. Rozwijają one odpowiednio 120, 140 lub 170 KM. Za przekazanie mocy na koła odpowiadają 5- lub 6-biegowa skrzynia ręczna, dwusprzęgłowa skrzynia o 6 przełożeniach lub 9-stopniowy automat.
Głównymi rywalami Jeep'a Renegade są m.in. Honda HR-V i Opel Mokka.