CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.624.191.95
Średnio4.604.794.462.13
Najdrożej4.944.994.922.38
Udostępnij
0
Skomentuj

Jak płyn hamulcowy wpływa na drogę hamowania?

10 lis 15 15:28

Wymianę płynu hamulcowego zaleca się co 2 – 3 lata lub każdorazowo po przejechaniu 40.000 km. Niestety wielu – zarówno kierowców, jak i, co gorsza, mechaników – nie jest tego świadomych, podobnie, jak i tego, że dla bezpieczeństwa na drodze istotna jest sama jakość płynów, przejawiająca się w ich określonych parametrach technicznych. Sprawdziliśmy, jak zmienia się droga hamowania samochodu z nowym układem hamulcowym - różnica jest ogromna.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (212)

No photo
No photo ~coroner Użytkownik anonimowy
~coroner :
No photo ~coroner Użytkownik anonimowy
Artykuł sponsorowany - jest to forma reklamy w prasie lub internecie. Artykuł sponsorowany jest zlecany przez agencję reklamową lub bezpośrednio przez reklamowaną firmę ( jednak może być pisany przez copywritera lub osobę z redakcji danego pisma). Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale promuje w określony, mniej lub bardziej subtelny sposób, dany produkt lub biznes. Opłaty za artykuły sponsorowane często są bardzo podobne do cen tradycyjnych reklam. Zdarza się również, że zysk za napisanie artykułu sponsorowanego (w postaci pieniężnej lub innej) trafia wprost do autora/autorki tego typu artykułu.
30 lis 15 14:44 | ocena: 92%
Liczba głosów:152
92%
8%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~prezes Użytkownik anonimowy
~prezes
No photo ~prezes Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
30 lis 15 14:09 użytkownik ~Andrzej napisał
Mechanicy to sa po to żeby doić kasę z klientów a nie naprawiać jak trzeba
kupują części po zniżkach potem sprzedają po cenach jak im pasuję i naciągają na co sie tylko da żeby jak najwięcej wymienić
Zaczęło mi się śłizgać sprzęgło więc pojechałem do m
robiac sam nie mialbys gwarancji. mechanik dobrze zrobil ze wymienil takze docisk . wspolpracuje on wszakze z tarcza. a kto by zaplacil za robocizne gdyby rozlecialo sie niweymienione lozysko? na czesciach zarobil bo to ON ma znizke u sprzedawcy czesci , policzyl ci czesci w cenie jaka bys zaplacil u tego sprzedawcy. w zamian za zarobione kilka procent rabatu wzial na siebie odpowiedzialnosc za sprawnosc czesci , a w razie reklamacji ty nie ponosisz kosztow robocizny. takze jak widac wcale cie nie oszukal , chyba ze tak nazywasz wynagrodzenie za prace.
30 lis 15 16:18 | ocena: 88%
Liczba głosów:75
88%
12%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej :
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
Mechanicy to sa po to żeby doić kasę z klientów a nie naprawiać jak trzeba
kupują części po zniżkach potem sprzedają po cenach jak im pasuję i naciągają na co sie tylko da żeby jak najwięcej wymienić
Zaczęło mi się śłizgać sprzęgło więc pojechałem do mechanika
( mógłbym to zrobić sam ale ze względu na pracę nie mam warunków na taką naprawę w domu i po trecie to była zima na dodatek a potrzebowałem szybko samochód)
była do wymiany tarcza sprzęgła mechanik wymienił dodatkowo docisk i łóżysko oporowe jak liczyłem to za wymianę wziął 300 zł na częściach zarobił ponad 100 cała naprawa kosztowała 900 zł
Jak chciałem żeby oddał mi te zużyte części to się okazało że gdzieś się zawieruszyły pokazł mi jakiś docisk na złomie powiedział że to miał być mój
W innej sytuacji gdybym robił sam naprawa kosztowała by mnie jakieś 120 zł tarczcza i trochę czasu a on by mnie nie okradł
30 lis 15 14:09 | ocena: 59%
Liczba głosów:174
59%
41%
| odpowiedzi: 38
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~Roberto :
No photo ~Roberto Użytkownik anonimowy
11 lis 15 19:09 użytkownik ~Roberto napisał
Byc może na wynik testu miało wpływ dotarcie nowych części podczas pierwszego hamowania. Oczywiscie płyn nalezy wymieniać ale troszkę dokladniej by trzeba tą kwestię zobrazować ☺
dokładnie, jeśli faktycznie dokonali pomiaru bez dotarcia hamulców po wymianie, to gratuluję fantazji, ale może dotarli - to co dyskredytuje tak wykonaną wymianę płynu hamulcowego to to, że nikt nie zadał sobie trudu zdemontowania i wymycia zbiorniczka płynu - który zwykle jest bardzo zanieczyszczony osadami i później cały ten brud płynie sobie z nowym płynem w układ hamulcowy czasem powodując większe szkody niż gdyby takiej wymiany w ogóle nie dokonano, a nowoczesne centralne jednostki systemów sbc i jemu podobnych kosztują ciężkie pieniądze...
30 lis 15 14:05 | ocena: 84%
Liczba głosów:69
84%
16%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JR Użytkownik anonimowy
~JR :
No photo ~JR Użytkownik anonimowy
A mierzył ktoś nowy płyn? Bywa bardzo różnie. Woda jest nie ściśliwa, obniża jedynie punkt wrzenia płynu i ma wpływ na korozję układu. Doprowadzenie do parowania wewnętrznego płynu w układzie hamulcowym ( pojawienia się pęcherzy gazu w płynie ), które obniży sprawność w znaczący sposób przy wzroście ciśnienia w trakcie hamowania w normalnych warunkach jest mało prawdopodobne tak jak ugotowanie jajka na twardo na szczycie Mont Everestu. Ale tu akurat ciśnienie działa w drugą stronę - jest niższe i woda wrze w około 60 st.C.
30 lis 15 14:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:29
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~b. Użytkownik anonimowy
~b. :
No photo ~b. Użytkownik anonimowy
Kłamstwo ma krótkie nogi. Szanowni autorzy filmiku nie wstyd wam? Wszystkie filmiki były kręcone o tej samej porze, widać to po układzie cienia samochodu względem toru na tych samych ujęciach. Jeżeli pomiędzy testami naprawdę wykonano by te czynności serwisowe, to zajęły by one trochę czasu, słońce by zmieniło swoją pozycję i cień układał by się inaczej. Ale ciemny lud to kupi.
30 lis 15 14:08 | ocena: 94%
Liczba głosów:112
94%
6%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomisław Użytkownik anonimowy
~Tomisław
No photo ~Tomisław Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
30 lis 15 14:09 użytkownik ~Andrzej napisał
Mechanicy to sa po to żeby doić kasę z klientów a nie naprawiać jak trzeba
kupują części po zniżkach potem sprzedają po cenach jak im pasuję i naciągają na co sie tylko da żeby jak najwięcej wymienić
Zaczęło mi się śłizgać sprzęgło więc pojechałem do m
I nie tylko mechanicy, ostatnio byłem w restauracji, podali Paste Tagiatelle i zapłaciłem 25 zł, w sklepie makaron 3 zł sos pewnie kosztował drugie 3 zł więc skroili mnie 19 zł. A tak na poważnie, wiesz ile kosztuje samo utrzymanie warsztatu tj. prąd, opłaty, amortyzacja sprzętu i narzędzi, ZUS, pracownicy itp. itd. A u fryzjera jeszcze gorzej kroją, jeden wydatek na nożyczki a później tylko kase nimi tną. Rozumiem, że zakład w którym pracujesz działa tylko po kosztach zakupionych materiałów, a do twojego wynagrodzenia szefowie z własnej kieszeni dopłacają.
30 lis 15 14:51 | ocena: 77%
Liczba głosów:97
77%
23%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik :
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
Ten film to bujda, po wymianie klocków i szczęk układ potrzebuje od kilkudziesięciu do kilkuset kilometrów aby się dotrzeć i dobrze hamować, jeżeli przeprowadzili test zaraz po wymianie wyniki powinny być o wiele gorsze od wyniku na starych klockach. Tzn. że cały filmik to tylko marketing.
30 lis 15 13:57 | ocena: 92%
Liczba głosów:110
92%
8%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ppp Użytkownik anonimowy
~ppp
No photo ~ppp Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
30 lis 15 14:09 użytkownik ~Andrzej napisał
Mechanicy to sa po to żeby doić kasę z klientów a nie naprawiać jak trzeba
kupują części po zniżkach potem sprzedają po cenach jak im pasuję i naciągają na co sie tylko da żeby jak najwięcej wymienić
Zaczęło mi się śłizgać sprzęgło więc pojechałem do m
jesteś b....n i tyle!! czasy wymian samej tarczy już dawno się skończyły, jak po naprawie by ci szarpało albo co innego się jeszcze działo ze sprzęgłem to do kogo pójdziesz?? do mechanika z mordą że źle zrobił!! a 300 zł za rąbanie skrzyni biegów to nie tak dużo i idź do budowlańców to się dowiesz jaki jest cennik za usługi i nikt tam nie miałczy że wzięli 1000 za pomalowanie pokoju.
30 lis 15 16:03 | ocena: 78%
Liczba głosów:32
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Monza 1982 Użytkownik anonimowy
~Monza 1982
No photo ~Monza 1982 Użytkownik anonimowy
do ~Andrzej:
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
30 lis 15 14:09 użytkownik ~Andrzej napisał
Mechanicy to sa po to żeby doić kasę z klientów a nie naprawiać jak trzeba
kupują części po zniżkach potem sprzedają po cenach jak im pasuję i naciągają na co sie tylko da żeby jak najwięcej wymienić
Zaczęło mi się śłizgać sprzęgło więc pojechałem do m
lepiej by wyszedl mechanik gdyby wymienil najperw tarcze po miesiacu docisk po 2 miesiacach lozysko a po 3 caly komplet wtedy klient bylby szczesliwy a i mechanik 4 razy tyle by zarobil
30 lis 15 21:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej