Udostępnij
0
Skomentuj

Domowy warsztat: Radzimy, jak naprawić zmatowiałe reflektory?

10 kwi 16 00:00

Matowe, niemal nieprzezroczyste „szyby” reflektorów zdarzają się nawet w kilkuletnich autach. Jest tak dlatego, że od dłuższego czasu, m.in. ze względów bezpieczeństwa, nie robi się ich ze szkła, lecz z tworzywa sztucznego.

Są lżejsze, można im nadawać bardziej fantazyjne kształty, nie tłuką się tak łatwo, za to ich powierzchnia okazuje się bardziej wrażliwa na zarysowania i szkodzą im agresywne chemikalia, ciepło oraz promieniowanie UV – w aucie po prostu muszą się zepsuć.

Radzimy, jak samodzielnie naprawić zmatowiałe reflektory.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (46)

No photo
No photo ~M Użytkownik anonimowy
~M
No photo ~M Użytkownik anonimowy
do ~kwinto:
No photo ~kwinto Użytkownik anonimowy
22 sie 14 10:36 użytkownik ~kwinto napisał
Jak czytam te komentarze że reflektory matowieją bo jeździmy w dzień na światłach to zastanawiam się czy to piszą ludzie rozumni ? Ja akurat jestem zwolennikiem jazdy w dzień na światłach, ktoś kto jeździ dużo na pewno to dacenia, z daleka widać jadacy cz
Oczywiście, że masz rację. Każdy kto traktuje bezpieczeństwo swoje i innych na drodze doceni światła. Jak ktoś wyciąga argument o spalaniu wyższym 0,2/100km to trudno z nim dyskutować, bo to żaden argument. Jak ktoś chce mieć mniejsze spalanie, to niech lekko zdejmie nogę z gazu. Zaraz mu spadnie spalanie. A bezpieczeństwo jest najwazniejsze.

Zdecydowanie auto na światłach dużo lepiej widać na drodze. W 100% popieram ten wymóg. Spalanie nie ma tutaj
nic do rzeczy.

Ciekawy był również argument wagowego o tym, że nie widać rowerzystów. Bo faktycznie, rowerzysta będzie mknął 180km/h z naprzeciwka po moim pasie ruchu. Gratuluję myślenia.

A co do rowerzysty, to myślisz, że po co zalecają kamizelki odblaskowe na rowerze? Bo taka moda?
22 sie 14 14:27 | ocena: 53%
Liczba głosów:45
53%
47%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kwinto Użytkownik anonimowy
~kwinto :
No photo ~kwinto Użytkownik anonimowy
Jak czytam te komentarze że reflektory matowieją bo jeździmy w dzień na światłach to zastanawiam się czy to piszą ludzie rozumni ? Ja akurat jestem zwolennikiem jazdy w dzień na światłach, ktoś kto jeździ dużo na pewno to dacenia, z daleka widać jadacy czy wyprzedzający samochód szczególnie jak jedzie się pod słońce. A reflektory matowieją z zewnątrz i dokładnie opisuje to ten artykuł.
22 sie 14 10:36 | ocena: 58%
Liczba głosów:72
58%
42%
| odpowiedzi: 10
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zbyszek Użytkownik anonimowy
~Zbyszek
No photo ~Zbyszek Użytkownik anonimowy
do ~~wagowy:
No photo ~~wagowy Użytkownik anonimowy
22 sie 14 14:11 użytkownik ~~wagowy napisał
~kwinto jak nie widzisz samochodu bez świateł to nie wyjeżdżaj na drogę bo nie widzisz również rowerzystów, furmanek i pieszych ! jestem przeciwnikiem jazdy na światłach mijania w miesiącach letnich. jak ktoś ma fabryczne LED-y to niech jeździ ale nie świ
moje zdanie na temat jest inne. Jestem zwolennikiem jazdy na światłach 365 dni, gdyż bez sarkazmu, w lecie w bardzo słoneczny dzień niektóre kolory samochodów w określonych sytuacjach są źle widoczne (nie ma tu nic do rzeczy wada wzroku). Ponadto nawet w lecie zdarzają się dni pochmurne i deszczowe i do tego jazda w lesie - wtedy jest prawie ciemno, a jest pełno debili, którzy i tak nie włączają wtedy światełl, gdyż mają prawo do jazdy bez świateł.
Pozdrawiam
22 sie 14 14:28 | ocena: 50%
Liczba głosów:48
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czytelnik Użytkownik anonimowy
~czytelnik :
No photo ~czytelnik Użytkownik anonimowy
nie pracujemy na słońcu, za dużo pasty, nie stawiamy butelek na lakierze, nie wytarta pasta ze zderzaka, za duzy pad polerski do polerowania lampy,
11 sie 14 15:38 | ocena: 88%
Liczba głosów:40
88%
13%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andy 64 Użytkownik anonimowy
~Andy 64
No photo ~Andy 64 Użytkownik anonimowy
do ~Przeciwnik Jazdy na Światłach w Dzień:
No photo ~Przeciwnik Jazdy na Światłach w Dzień Użytkownik anonimowy
22 sie 14 09:24 użytkownik ~Przeciwnik Jazdy na Światłach w Dzień napisał
Panie red. Szypulski, reflektory matowieją głównie przez ten absurdalny nakaz jazdy na światłach w dzień. Niech Pan porówna stan reflektorów w autach w Niemczech (gdzie nie ma tego nakazu) ze stanem reflektorów samochodów jeżdżących w Polsce.
.......cos sie Tobie pomieszalo .Mieszkam w Kanadzie gdzie prawie wszystkie samochody jezdza na swiatlach w dzien i nikkt nie narzeka i nie tworzy bzdurnych teoriio matowieniu reflektorow dlatego ,ze swieca w dzien. Tu nie ma obowiazku wlaczenia rflektorow przez caly dzien ,a jednak prawie wszyscy kierowcy jezdza na wlaczonych swiatlach. Teraz samocuhody sa wyposazone w fabrycznie zamontowane wlaczniki swiatel calodobowych.Nie trzeba pamietac o wlaczeniu swiatel.Robi to za nas automat...............a ja mysle ,ze Panum wypadaja wlosy przez glupie myslenie.
22 sie 14 23:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
Jeśli chce się zrobić porządną regenerację której efektem będziemy się długo cieszyć to robimy to tak:
https://www.youtube.com
22 sie 14 07:36 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~~wagowy Użytkownik anonimowy
~~wagowy
No photo ~~wagowy Użytkownik anonimowy
do ~kwinto:
No photo ~kwinto Użytkownik anonimowy
22 sie 14 10:36 użytkownik ~kwinto napisał
Jak czytam te komentarze że reflektory matowieją bo jeździmy w dzień na światłach to zastanawiam się czy to piszą ludzie rozumni ? Ja akurat jestem zwolennikiem jazdy w dzień na światłach, ktoś kto jeździ dużo na pewno to dacenia, z daleka widać jadacy cz
~kwinto jak nie widzisz samochodu bez świateł to nie wyjeżdżaj na drogę bo nie widzisz również rowerzystów, furmanek i pieszych ! jestem przeciwnikiem jazdy na światłach mijania w miesiącach letnich. jak ktoś ma fabryczne LED-y to niech jeździ ale nie światła mijania. Od. marca do listopada przepis nie ma sensu. Większe spalanie 0,2 L / 100km - co na to ekolodzy - zwłaszcza jak samochody stoją na światłach w korkach ?
22 sie 14 14:11 | ocena: 55%
Liczba głosów:60
45%
55%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dert Użytkownik anonimowy
~dert
No photo ~dert Użytkownik anonimowy
do ~~wagowy:
No photo ~~wagowy Użytkownik anonimowy
22 sie 14 14:11 użytkownik ~~wagowy napisał
~kwinto jak nie widzisz samochodu bez świateł to nie wyjeżdżaj na drogę bo nie widzisz również rowerzystów, furmanek i pieszych ! jestem przeciwnikiem jazdy na światłach mijania w miesiącach letnich. jak ktoś ma fabryczne LED-y to niech jeździ ale nie świ
jak byś znał przepisy ruchu drogowego to rowerzysta ma obowiązek jazdy na światłach a furmanka musi być też właściwie oznakowana. Takie podejście mogę skwitować krótko ciemnogród panuje w twojej głowie. Zaprzeczasz to co jest oczywiste i podnosi bezpieczeństwo. Jeśli ktoś marudzi że o spalaniu to Mi się śmiać chce. Jak z użycie się paliwa tak zwiększa to przestań używać klimy, radia, z ładowarek, lodówek i innych gadźetów.
14 wrz 14 11:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przeciwnik Jazdy na Światłach w Dzień Użytkownik anonimowy
~Przeciwnik Jazdy na Światłach w Dzień :
No photo ~Przeciwnik Jazdy na Światłach w Dzień Użytkownik anonimowy
Panie red. Szypulski, reflektory matowieją głównie przez ten absurdalny nakaz jazdy na światłach w dzień. Niech Pan porówna stan reflektorów w autach w Niemczech (gdzie nie ma tego nakazu) ze stanem reflektorów samochodów jeżdżących w Polsce.
22 sie 14 09:24 | ocena: 58%
Liczba głosów:72
42%
58%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~blady11 Użytkownik anonimowy
~blady11 :
No photo ~blady11 Użytkownik anonimowy
pociemnieją i pożółkną tak czy inaczej.. lato jazda na swiatłach w dzień w upały i innej opcji nie ma...
jest myk by nie żółkły ale srodek trzeba zaaplikowac od wewnatrz lampy pozdr
11 sie 14 10:56 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
47%
53%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej