Chevrolet Silverado to największy pick-up koncernu GM. I generacja (GMT 800) została zaprezentowana w 1998 roku wraz z bliźniaczym modelem GMC Sierra, jako następca modelu C/K.
Auto było typowo amerykańskie - duże, pudełkowate i pojemne. Występowało w wersji 2- lub 4-drzwiowej w 3 wariantach – Regular Cab (zwykły rozstaw osi), Extended Cab (przedłużony rozstaw osi) oraz Heavy Duty (wzmocniona konstrukcja i mocniejsze jednostki napędowe). Auto mierzyło od 5159 mm w wersji Regular do 6324 mm w wersji Extended oraz ok. 2 metry szerokości.
Pod maską gościły benzynowe silniki V6 (4,3 l) lub V8 o pojemności od 4,6 litra, do monstrualnej jednostki 8,1 litra. Moc wahała się od 203 KM (w przypadku silnika 6-cylindrowego) do 345 KM. Dostępny był także jeden silnik wysokoprężny Duramax V8 o pojemności 6,6 litra i mocy 360 KM.
W 2005 roku zaprezentowano także wersję hybrydową, w której silnik elektryczny wspomagał ogromną widlastą „ósemkę” o pojemności 5,3 litra. Tylna lub wszystkie osie były napędzane momentem przenoszonym przez 4-, 5- lub 6- biegowy automat lub 5- oraz 6-stopniową skrzynię manualną.
II generacja (GMT 900) zadebiutowała w 2006 roku. Oprócz nieznacznych zmian stylistycznych, niewiele różniła się od poprzedniej generacji. Przód auta stał się bardziej prostopadły i otrzymał większy grill z większą ilością chromu. Czołgowy wygląd potęgowały sporych rozmiarów światła oraz wysoka na 1877 mm kabina.
W gamie jednostek napędowych zrezygnowano z wielkiego silnika 8,1 l, V8 a zastąpił go mniejszy, 6,2-litrowy motor o mocy 403 KM. Zaniechano także montażu manualnych przekładni do samochodów przeznaczonych na rynek amerykański i kanadyjski. Zmianie uległy także długości wersji Regular Cab (63 mm dłuższa) i Extended Cab (450 m krótsza).
W 2014 roku na rynek weszła III generacja Silverado. Wydawało się, iż auto nie może wyglądać jeszcze bardziej pudełkowato i toporniasto. Ten model przekonał nas, że jednak można. Przedni pas otrzymał jeszcze więcej chromu, a maska została poprowadzona bardzo wysoko przez co Chevrolet może wyglądać przerażająco na tle miejskich aut. Wymiary w porównaniu z poprzednią generacją prawie nie uległy zmianie - 5,2-5,8 m długości, 2 m szerokości i blisko 1,9 m wysokości.
Gama silnikowa także była bardzo podobna, zmianie uległy jedynie warianty mocowe poszczególnych jednostek – najsłabsza V6 ma teraz 285 KM, a najmocniejsza V8 420 KM. Turbodiesel V8 osiąga 397 KM. Za przekazanie ogromnego momentu obrotowego (w wersji wysokoprężnej aż 1037 Nm) odpowiada 6- lub 8-stopniowy automat. Co ciekawe, największy model Chevroleta Silverado waży ok. 3,7 tony oraz posia
da ładowność na poziomie 2,3 tony. Głównymi konkurentami tego pick-upa są m.in. Nissan Titan, Dodge Ram oraz Ford F-Series.